Vormsel

Na het doopsel en de eerste communie is het vormsel de voltooiing van de christelijke initiatie. De jongeren staan op de drempel van hun volwassenheid. Daarom komt de bisschop of zijn plaatsvervanger extra kracht voor het geloof aanbieden. De voorbije jaren, afhankelijk van zijn of haar parochie, ontving de vormeling het vormsel ofwel op 12 jarige leeftijd ofwel op 13 jarige leeftijd. Vanaf 2020 ontvangen de jongeren van alle parochies van onze federatie het vormsel op 12 jarige leeftijd. Voor jongeren van Gruitrode en Neerglabbeek gebeurt dit in een gemeenschappelijke viering in de kerk van Gruitrode. De meisjes en jongens van Meeuwen, Wijshagen en Ellikom vieren hun vormsel samen in de kerk van Meeuwen.
Ter voorbereiding van het vormsel, komen de jongeren regelmatig samen bij hun catechist voor een gevorderde geloofsbegeleiding.

De vormselvieringen in 2023 en 2024:

• Gruitrode & Neerglabbeek: zaterdag 13 mei 2023 – 17:00 uur in de kerk van Gruitrode
  • Meeuwen, Wijshagen & Ellikom: zaterdag 6 mei 2023 – 17:00 uur in de kerk van Meeuwen
  • Gruitrode & Neerglabbeek: zondag 12 mei 2024 – 9:00 uur in de kerk van Gruitrode
  • Meeuwen, Wijshagen & Ellikom: zondag 12 mei 2024 – 11:00 uur in de kerk van Meeuwen

De data van 2025 zijn op dit moment nog niet gekend.