Kerst in de kerk, doe allemaal mee…

We namen een laaiende fakkel van de scholen over, de eerste communievoorbereiding. Aan de parochies is het nu om de fakkel brandend te houden. Daarom zijn we de afgelopen weken gestart met de eerste samenkomst van de ouders, die er samen met hun kinderen voor kozen om mee te stappen in het project ‘eerste communie’. Bedoeling was de ouders te enthousiasmeren en hen uit te nodigen om mee te doen. En dat meedoen werd al helemaal concreet door de eerste opdracht die ze meekregen.

Maak binnen je gezin een kerst tafereel – een stal, een tekening, een knutsel- of kunstwerkje of…- en breng dit dan naar de kerk waar we een kerstlandschap willen maken van al deze werkjes. Een landschap dat getuigt van blijdschap omdat er zoveel kinderen straks hun eerste communie willen doen.

Niet alleen de gezinnen werden uitgenodigd maar ook de oma’s, opa’s, peters en meters en allen die straks feestvieren met de kinderen. Allen mogen een kersttafereel maken en brengen. En ook alle kinderen van de scholen waar deze eerste communicanten school lopen kunnen meedoen. En alle lezers van Kerk&leven gaan kerststallen en kerstkunstwerkjes maken en die ook uitstallen in de kerk.

De parochieverantwoordelijken willen dat zoveel mogelijk mensen feestvieren rondom de eerste communicanten. Niets moet, maar veel kan, want kerstmis is een feest van blijdschap, vreugde en vrede en hoopvol enthousiasme. Maak een kerststal. Haal je oude kerststal van de zolder en pimp hem op. Maak een mooie kerstboodschap. Een kerststukje met hulst. Klei. Schilder. Macramé. Boetseer. Verzin een leuk kerst tafereel en ga aan de slag.

Jullie werkstukken kunnen naar de kerk gebracht worden in

• Gruitrode: 20/12  18.30 u – 19.30 u
  • Ellikom: 21/12  15.00 u – 16.00 u